16 nov.

Wat vinden onze klanten?

Eind oktober hebben we ons klanttevredenheidsonderzoek uitgezet onder de informatiemanagers, applicatiebeheerders en aanverwante contacten bij onze klanten. We vroegen hen hoe zij onze dienstverlening en onze producten ervaren - we delen de resultaten graag met je!

Ons team

We vroegen naar de ervaringen met de accountmanager, consultants en servicemedewerkers. De inzet van ons team werd beloond - maar liefst 86% beoordeelde hun ervaringen met ons team als ‘goed’ of 'zeer goed'.

Men was met name te spreken over de deskundigheid en technische expertise van ons team. Uiteraard zijn er ook verbeterpunten: zo zou een deel van de ondervraagden graag vaker (structureel) contact met ons hebben en soms iets meer begeleiding willen. Gelukkig is ons team per 1 november met maar liefst 5 collega’s versterkt, waardoor we de capaciteit hebben om de mogelijkheden hiervoor te onderzoeken.

 

 

Het mConsole EPD en de modules

Ons product scoorde met name goed op gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid. De score van de aanpasbaarheid van het systeem liep ver uiteen - logisch an sich, gezien onze klanten allemaal een verschillende opzet van mConsole en/of de modules gebruiken.

Verbeterpunten die regelmatig terugkwamen gingen over de gebruiksvriendelijkheid van de user interface en de doorontwikkeling van Lab24. We gaan met ons productteam om tafel om te kijken welke van de feedbackpunten we op korte en lange termijn kunnen realiseren.

Ons rapport

We vroegen onze klanten ook om ons cijfers te geven. Onze NPS (Net Promotor Score, oftewel de kans dat ze ons zouden aanraden bij anderen) kwam gemiddeld op een ruime 7. Ook mConsole kreeg ruim een 7 en onze organisatie als geheel een 7.5.

 

 

Onderscheidende factoren

Van de ondervraagden vond 69% dat we ons onderscheiden van andere leveranciers. De redenen hiervoor die genoemd werden waren onze persoonlijke benadering en onze visie op openheid / koppelbaarheid. Juist onze relatief kleine omvang wordt door onze klanten ervaren als een voordeel: de lijnen zijn kort en ontwikkelingen gaan relatief snel.

 

 

Een jaarlijkse inventarisatie

Nu het klanttevredenheidsonderzoek is afgerond, zetten we de feedbackpunten uit binnen de desbetreffende afdelingen. We willen iedereen die de tijd heeft genomen om feedback te geven hartelijk bedanken. Onder de inzendingen zijn ook 5 Bol cadeaubonnen vergeven, de winnaars hebben die al in hun mailbox mogen ontvangen.

Dankzij alle nuttige input zien we genoeg mogelijkheden om onze dienstverlening en ons product te optimaliseren. Veel verbeterpunten waren ook al op onze radar en hiervoor zijn dan ook al stappen gezet. Uiteindelijk gaan we ervoor om de scores uit het klanttevredenheidsonderzoek jaarlijks te verbeteren - we gaan voor de 10!

Waarom openEHR?

Het potentieel van openEHR: een verslag van het congres